دکتر مهر محمدی در جمع معاونان آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان ، آموزش و فرهنگ را دو مولفه اصلی در سیاستها و برنامهریزیهای دانشگاه فرهنگیان دانست
دکترمهرمحمدی 29 مردادماه در جمع اساتید و پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان ، آموزش و فرهنگ را دو مولفه اصلی در سیاستها و برنامهریزیهای دانشگاه فرهنگیان دانست و بر ضرورت ارتقای بیش از پیش این دانشگاه تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان نسبت به تکوین شخصیت و هویت دانشجو اهمیت و جایگاه ویژه قائل است، گفت: این دانشگاه بر اساس شایستگیها و نیاز روز جامعه آموزشی و با هدف تحول آفرینی در نگرش سیستم آموزشی کشور شکل گرفته است.
آموزش حرفهای وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاههاست
دکتر مهرمحمدی آموزش حرفهای و برنامهریزی تخصیصی و کارشناسی را وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاههای کشور دانست و گفت: این دانشگاه رسالت و ماموریت خود را بر پایه برنامه ریزی، کار تخصصی و کارشناسی و بر اساس موازین قانونی، استاندارد و شرعی انجام داده و خواهد داد.
وی با بیان اینکه آموزش صحیح و تخصصی اولویت اصلی در این دانشگاه است، آموزش را یک امر حیاتی و بسیار مهم در ارتقای سطح جامعه دانست و گفت: کیفت بخشی به آموزشها در دانشگاه فرهنگیان حرف اول را میزند.
عرصه فرهنگی و آموزشی کشور نیازمند تحول دانست
مهرمحمدی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان بر منطق و عقلانیت مبتنی بر آموزههای دینی و اسلامی تاکید دارد، عرصه فرهنگی و آموزشی کشور را نیازمند دگرگونی و تحول دانست و تصریح کرد: ما به رویکرد تربیت معلمی گذشته احترام گذاشته و آن را پاس میداریم اما ضرورت تحول و تغییر در روند فضای آموزشی مدارس و دانشگاه ها یک امر اجتناب ناپذیر و مهم است.
وی با بیان اینکه عرصه و شیوه های آموزشی کشور نیازمند پوست اندازی و احیای دوباره است، گفت: نباید کسب علم و دانش تنها در آگاهی پیدا کردن و فهم و حفظ اطلاعات باشد بلکه آموزش باید در جامعه کاربردی و عملیاتی شود.
فراگیری علوم باید موجب تکان هویتی در دانشجو شود
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، گفت: یادگیری و فراگیری علوم در دانشگاه باید موجب تکان هویتی و ایجاد یک حس در دانشجو و دانشآموز شود اما متاسفانه دروس آموزشی نه تنها هیچ تاثیری در هویت بخشی و شکل گیری شخصیت نداشت است بلکه با نیازها و ظرفیتهای موجود جامعه نیز مغایرت دارد.
ایشان کیفیت بخشی در آموزش را حق اساسی یک دانشجو دانست و گفت: اگر دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان به دلیل تازه تاسیس بودن و گمنامی آن نسب به دیگر دانشگاه ها، احساس حقارت و کوچکی کند مسئولان و متولیان وظیفه و حق خود را به خوبی ادا نکردهاند.
ارتقاء کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان در اولویت قرار دارد
وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در آغاز راه یک خیزش جدید در کیفی کردن آموزش قرار دارد، ارتقاء کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان را مهمترین برنامه دانست.
دکتر مهرمحمدی مشکلات و چالشهای درون زا و برون زای قرار گرفته در مسیر دانشگاه فرهنگیان را یادآور شد و مشوقین شغلی، پرداخت هزینههای تحصیلی به دانشجویان و ثبت جایگاه شغلی آنها در آینده را مهم ترین مشکلات و موانع در راستای کیفی شدن آموزش در این دانشگاه دانست.
وی از تهیه منشورهای آموزش و نقشه جامع آموزش در راستای کیفیت بخشی به آموزش در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: منشور و نقشه جامعه آموزش با هدف بالا بردن سطح آموزش در دانشگاه تهیه خواهد شد.